akhbarmohandesi
به روزترين اخبار نظام مهندسي

حسن قربانخاني مديريت اداره نظام مهندسي ساختمان استان تهران , در اولين همايش ملي توسعه و گسترش صادرات خدمات فني و مهندسي ساختمان در تالار اجلاس سران مملكت , اهداف برگزاري از اين همايش را شرح داد .

قربانخاني بيان كرد : يك كدام از ابزارهاي توسعه و گسترش صادرات , منابع انساني است كه به عنوان سرمايه انساني شناخته مي شود . در سال ۷۴ سازمان‌هاي نظام مهندسي ساختمان با ۱۵ هزار نفر عضو تشكيل شد البته هم‌اكنون سازمان‌هاي نظام مهندسي ساختمان مرزوبوم در حدود ۴۰۰ هزار نفر عضو مهندس داراست .

توجه دولتمردان به بازار كار مهندسان متخصص
مديريت اداره نظام مهندسي استان تهران با اشاره به اين كه فقط ۱۲۰ هزار عضو مهندس اداره نظام مهندسي در پايتخت موجود است , افزود : يك‌سري سالي است كه‌اين مسئله مطرح ميشود كه با سونامي مهندس در مملكت روبه‌رو هستيم . بدين‌معنا كشور‌ايران بعد از روسيه و ايالات متحده بيشترين نيروي انساني را در مورد مهندسي داراست كه مي بايست براي اشتغال آن‌ها چاره‌اي مهم انديشيد .

قربانخاني با اشاره به اين‌كه تا سال ۹۱ برابر ۱۷ هزار پروانه اشتغال به كار و طي سال‌هاي ۹۱ تا كنون برابر ۳۰ هزار پروانه اشتغال به كار به آن ميزان افزوده شده‌است , اظهار كرد : اينك آمارها نشان مي دهد كه در بخش ساختمان به ۵۰ درصد از نيروي كارشناس كشور در زمينه مهندسي ساختمان نيازمنديم و بايد براي توانمندي بقيه نيروهاي كارشناس هم تدبيري انديشه كنيم .

او تصريح كرد : علم و تجربه تعاملات دنياي امروز را صورت ميدهد و با اين خصوصيت با دقت به اين كه ۵۰ درصد صادرات دنيا به خدمات اختصاص يافته كه از اين ميزان يك سوم آن به خدمات فني و مهندسي رابطه داراست بايستي براي توليد موقعيت استفاده از اين توانمندي در سطح بين المللي گام‌هاي اصلي برداريم .

قربانخاني اذعان كرد : در ۲۵ سال قبل , صادرات خدمات مهندسي ۷ برابر شده‌است و ما در مرز و بوم ميلياردها دلار در اين باره سپرده گذاري كرديم . در عين‌حال , سرمايه انساني فراواني هم در سرزمين داريم كه بايستي براي آنان اشتغال مطلوب توليد كنيم .

مديريت اداره نظام‌مهندسي ساختمان استان تهران رويا رويي با اين ميزان سرمايه انساني و نيازي كه كشور دارد را در دو رويكرد قابل‌تامل دانست و بيان كرد : با نيروي انساني كارشناس با دو شيوه مي‌توان روبه رو شد . راه و روش ابتدا آن است كه آنان‌را تحت عنوان فرصتي تلقي كرده و همت كنيم تا با توليد موقعيت كسب و كار دلخواه و اداره يافته آنان‌را به بازار هدف در كشورهاي همجوار متمايل كنيم و در عين حالا ميتوانيم به آنان تحت عنوان تهديدي نگاه كنيم . اكنون نگاه دولت و حاكميت به‌اين نيروها فرصتي براي رونق اقتصادي در مرز و بوم و اتكا به توان و نيروي داخلي و معرفي آن به جهان است .

قربانخاني ادامه داد : اكنون بيشتراز ۷ ميليون مهندس بي كار در مرزوبوم داريم و وظيفه داريم كه در جهت اشتغالزايي براي آن‌ها قدم برداريم .

او با اشاره به اين كه به دليل وضعيت اقتصادي انجام عمليات عمراني و ساخت و ساز در مرز و بوم با ميزان نيروي انساني متخصص مطابقت ندارد , بيان كرد : موانع پيش روي صادرات ما , نداشتن صادرات خدمات مهندسي است و لذا از دولتمردان تقاضا داريم تا در سياستگذاري‌هاي كلان خود جامعه مهندسي را مورد دقت ويژه قرار دهند و در مورد صادر شدن خدمات مهندسي به آنها كمك و ياري‌رساني لازم را توليد نمايند .

او ادامه بخشيد : اين كه در ده سال قبلي , ميزان بهره‌مندي از خدمات مهندسي و صادر شدن آن به بقيه كشورها سير نزولي داشته به دليل عدم حمايت حاكميت بوده است و نيازمند اين هستيم تا بانك‌ها از نيروهاي كارشناس داخلي حمايت نمايند تا بتوانيم صادر شدن سرويس ها مهندسي داشته باشيم و بانك‌ها بايستي ضمانت‌نامه‌هاي لازم را آماده نمايند تا در اختيار بقيه كشورها براي حضور و كار متخصصين اهل ايران قرار بگيرد .

قربانخاني اظهار كرد : در شرايطي‌كه چند سال قبل از سونامي مهندسي اسم مي‌برديم اكنون با آن روبه رو شده‌ايم و مي بايست سعي كنيم تا بازار جديدي

 

براي نيروي متخصص و كارآمد خود بيابيم . اين بازار در كشورهاي همسايه وجود دارد كه با دريافت تدابير لازم مي‌توان به آن دست يافت .

براي مشاهده اخبار نظام مهندسي به سايت اخبار مهندسي مراجعه كنيد

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ ] [ ۱۰:۴۶:۲۷ ] [ نسرين معين ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی