akhbarmohandesi
به روزترين اخبار نظام مهندسي

فراگيري روشن كردن موها در خانه
تجميل الانف
خانم هايي كه مي‌خواهند در منزل رنگ موهايشان را تغيير تحول بدهند با ما همراه باشيد .


در فصل‌تابستان خانم‌هاي بيشترتمايل پيدا ميكنند كه موهاي‌شان را روشن نمايند يا اين كه به سراغ مش و هاي‌لايت بروند . كاري كه چندان سهل وآسان نيست و بيشتر خانم‌ها ترجيح مي دهند آن را به دست يك آرايشگر حرفه اي بسپارند كه درين وضعيت مجبورند در بيشتر موردها هزينه مضاعف بالايي براي آن پرداخت نمايند .

ولي بعضي‌ از خانم‌ها نيز مي باشند كه نه‌تنها به شغل هاي آرايشگري علاقه‌منديد بلكه در خويش استعداد اضطراري براي اين فعاليت را نيز مي بينند و ترجيح ميدهند شغل هاي اين‌چنيني را خودشان منزل و با هزينه‌اي دوچندان كمتر انجام دهند . در صورتيكه شما نيز قسمتي از همين جور اخير مي باشيد , مي توانيد به راحتي خودتان در منزل موهاي‌تان را روشن يا اين كه مش نمائيد ; كافي است مقداري طاقت و توجه به خرج دهيد .


دكلره كردن يعني چه؟
او‌لين تراز دكلره كردن يا اين كه دكلراسيون است كه به لهجه بي آلايش يعني برداشتن رنگ گيسو ; كه مخلوطي است از پودر دكلره و اكسيدان ۱۲ درصد كه مي بايست با نيز ادغام شوند ( در صورتيكه موهاي ظريفي داريد خوبتر است از اكسيدان ۹ درصد استفاده نماييد ) تا غلظت آن به ميزان ماست شود . بعداز مهيا كردن رنگ از پشت راز و بخش پاييني رمز استارت به رنگ زدن كرده و همچنين به بالاي رمز ميرويم تا كل موها را به رنگ آغشته كنيم .

زمان توقع براي رنگ به دست آوردن بستگي به جنس و مقاومت موي داراست ( معمولا ۳۰ - ۲۰ دقيقه ) كه سود آن دور از هم شدن و بيرون كردن رنگدانه‌‌هاي ارگانيك موي از ساختمان گيسو است كه به مرور به روشن شدن رنگ موي سبب ميگردد .

در‌حالتي كه بخواهيم گيسو ارگانيك را بيشتر از ۴ سكو روشن‌تر كنيم ابتدا بايستي موها را دكلره كنيم و آن گاه رنگ انتخابي را استفاده كنيم . پيشنهاد مي كنيم گذشته از دكلوراسيون براي جلوگيري از زخم وصال يا اين كه تيره شدن پوست صورت , پوست اطراف صورت در حوالي پرورش موها را چرب فرماييد .


از گونه هاي لايت‌ها چه مي‌دانيد؟
در صورتي تفاوت رنگ مو شالوده و تكه‌هاي انتخابي تا حدود ۳ مرتبه باشد كه به وسيله رنگ گيسو ساخت مي گردد در تيم لايت‌هايي قرار مي گيرد كه موها را پرپشت‌تر نيز نشان مي دهد و در شرايطي‌كه اين تفاوت رنگ از ۵ مرتبه بيشتر باشد به آن مش ميگويند كه با استفاده از مواد دكلره ساخت ميگردد .

در‌صورتي‌كه نيز لايه‌هايي از مو روشن حدود ۳ سكو به رنگ تيره درآورده شود آن را مش لولايت مي‌نامند . اين فعاليت مي تواند با فويل يا اين كه كلاه مش صورت پذيرد


كدام پودر دكلره مطلوب است؟
پودرهاي دكلره تنوع متعددي دارا هستند و مارك‌هاي مختلفي از آنان در بازار وجود دارد . به صورت كلي پودرهاي دكلره از هر برند و برندي كه باشند به دو مدل تقسيم مي گردند :

۱ - پودر دكلره سپيد كه ضعيف‌تر فعاليت كرده و معمولا براي موهاي مهم , نازك و رنگ شده استفاده مي شود .

۲ - پودر دكلره آبي‌رنگ كه قوي‌تر از پودر دكلره‌ سپيد بوده و براي موهاي ارگانيك و تندرست كاربرد داراست .

معمولا در شرايطي كه گيسو مشكي ارگانيك ( در كل رنگ تيره ) بود از پودر آبي رنگ و در‌صورتي‌كه رنگ ارگانيك گيسو , روشن بود از دكلره ضعيف استفاده ميكنيم . يادتان باشد هنگام دكلره به صورت مداوم بايستي موي را در دست گرفتن نمائيد و مقاومت موي را بسنجيد ; در صورتي‌كه تكه‌اي از گيسو را جدا كرديد و كشيديد و كش آمد فورا مي بايست موي را بشوييد چون موي ديگر مقاومت ندارد و مكث بيشتر منجر سوختگي و پوسيدگي گيسو ميگردد .

موقعيت دكلره كردن موهاي ارگانيك
۱ - در شرايطي‌كه موي ارگانيك باشد بعداز دكلره از رنگ تيره به زرد رنگ خيلي روشن و تا پلاتينه تغيير و تحول مي نمايد . ولي يادتان باشد دكلره كردن موهاي تيره نسبت به موهاي روشن دشوارتر است .

۲ - در‌حالتي كه جزء موها رنگ شده باشد يا اين كه دريچه‌هاي موي خيلي ريز باشد شايد بعداز دكلره رنگ گيسو به قرمزي يا اين كه نارنجي رنگ بزند .

۳ - در‌صورتي‌كه موي تا قبل از اين توسط رنگ‌هاي گياهي , حنا و رنگ‌هاي تيره شيميايي رنگ شده باشد , هنگام دكلره رنگدانه‌هاي رنگي به مشقت از ساختمان موي بيرون مي شوند و رنگدانه‌هاي زردرنگ و آبي رنگ در موقع خروج با نيز ادغام شده و ساخت رنگ سبز لبريز طاووسي مي كنند . پيشنهاد ميكنيم خانم‌هايي كه موهايي از اين نوع دارا‌هستند حتما با آرايشگر خويش مشورت كردن نمايند .

۴ - موهاي دكلره شده را زير كلاه پلاستيكي قرار ندهيد چون محلول دكلره اولا كم آب شده و اثري را كه بايستي روي موها داشته باشد نخواهد داشت . ثانيا موها زير كلاه پلاستيكي نازكي و وضعيت خويش را از دست ميدهد .


چه‌گونه رنگساژ كنيم؟
– به رنگي كه بعداز دكلره كردن روي موها ميزنيم رنگساژ مي گوييم . براي تهيه و تنظيم رنگساژ يك‌چهارم از تيوپ رنگ متبوع را تعيين كرده و اكسيدان و آب را به طور

– يك به يك با رنگ تركيب كرده تا به صورت ماست خيلي شل در بيايد .

– مي توانيد براي شل‌تر شدن تركيب آب بيشتري بيشتر نماييد ; رنگساژ را روي مو تر زده و بعداز ۵ تا ۱۰ دقيقه بشوييد . در شرايطي‌كه رنگساژ در ۵ دقيقه نيز پاسخ بخشيد , مي توانيم موي را بشوييم . روش زدن رنگساژ روي گيسو نظير شامپو زدن است .

كم كردن دلايل دكلره موها
۱ . خوب تر است هر ساله ۱ تا ۲ توشه بيشتر به سراغ دكلره نرويد تا مو شما درين مسافت مجال كافي براي پرورش داشته باشد و رنگ‌هاي تازه زخم بيشتري به موي وارد نكنند , چراكه دفعات فراوان اين عمل , موي را كم آب و آسيب پذير و مستعد زخم دورازشوخي مي‌نمايد .

۲ . مدام گذشته از دكلره كردن موي براي جلوگيري از آلرژي و التهاب , ابتدا روي بخشي از موها تست فرماييد . آلرژي شايد در توان قرمزي و خارش پوست يا اين كه چه بسا شديدتر به طور تورم پوست راز باشد .

۳ . بعداز دكلره كردن از شامپوهاي ملايم مثل شامپو كودك و نرم‌كننده استفاده نمائيد , چون منجر لطافت بيشتر موها و كتف كردن سهل وآسان آنان ميشود و حتما بعداز استحمام تراز موي را با يك لايه از لوسيون‌ها و روغن‌هاي حافظ بپوشانيد تا به تدريج موي بتواند به وضعيت نخستين برگردد .

همينطور براي صورت دادن بدين موها هيچ گاه از باد گرم سشوار , اتوي گيسو و اسپري‌هاي حالت‌دهنده استفاده نكنيد , چراكه در صورت استفاده , شكنندگي و خرد شدن موي را به همراه دارااست .


فوت‌هاي كوزه‌گري براي رنگساژ
درصورتي كه ميخواهيد كه زردي گيسو را بگيريد از رنگ‌هاي محرمانه دودي يا اين كه نقره‌اي استفاده فرماييد كه زردي گيسو را خنثي نمايد .

چنانچه زردي گيسو فراوان است به مقدار يك نخود رنگ بنفش را با رنگ داراي اهميت تركيب نمائيد , در شرايطي‌كه مي خواهيد موهاي‌تان زردي نداشته باشد هيچ‌گاه محرمانه طلايي براي رنگساژ به‌كار نبريد .

در رنگساژ بسته به حجم گيسو بايستي از رنگ روشن در فرمول به ميزان بيشتر و از رنگ‌هاي تيره به ميزان حداكثر يك نخود استفاده كرد .

در حالتي‌كه بخواهيم شدت بدن زيتوني , طلايي و دودي را مضاعف كنيم از وارياسيون‌هاي مربوط استفاده نماييد ( در شماره پيش بي نقص در رابطه وارياسيون‌ها توضيح داديم ) .

به چه شكل با فويل موها را مش يا اين كه هاي‌‌لايت نمائيد
۱٫ ابتدا موها را تقسيم‌بندي فرماييد . ( نصيب جلوي راز ۳ نصيب ٬ پشت رمز ۴ نصيب )

۲٫ با كتف دم باريك قسمت‌هاي متبوع را به طور زيگزاگي جدا فرمائيد ( قطر موي نبايد بيشتر از نيم سانتي‌متر باشد ) .

۳٫ برگه فويل را به صورت مستطيل به ميزان ۵ سانتي‌متر از ارتفاع و پهنا موها بيشتر بريده , حاشيه جلوي برگه فويل را براي استحكام بيشتر حدود ۲ سانتي‌متر تا بزنيد , آن گاه موها را روي ورقه فويل قرار داده و اطراف ريشه‌هاي گيسو را با يك لايه نازك پنبه بپوشانيد .

۴٫ مواد دكلره را از نيم سانتي‌متري پوست رمز به موها بزنيد . ميزان مواد دكلره را مضاعف نزديد زيرا منجر نشتي به موهاي قضيه خواهد شد . همينطور از پودرهاي منحصربه‌فرد فويل استفاده نماييد , اين پودرها كف نمي كند البته در عين اكنون عمل روشن كردن موها را انجام مي دهند .

۵٫ آن گاه برگه فويل را روي موها تا نماييد .

۶٫ موها را هر ۱۰ دقيقه يكبار آناليز نماييد ; يادتان باشد در صورتي موها كش بيايند يعني در اكنون سوختن مي باشند .

۷٫ پس از مكث كافي قسمت‌هاي دكلره شده موي را كه به شالوده متبوع رسيده , شسته و رنگساژ متبوع را روي موها بزنيد و در پايان با يك براشينگ عالي عمل مش‌تان را به پايان برسانيد .

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۵ مهر ۱۳۹۶ ] [ ۱۰:۵۷:۵۶ ] [ نسرين معين ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی