akhbarmohandesi
به روزترين اخبار نظام مهندسي

انگشتر فيروزه مردانه

فيروزه از اهميت ويژه اي در فرهنگ بوميان آمريكايي دارا است، مخصوصا در ميان مردم ناواجو. اين سنگ يك سنگ جواهر نيمه قيمتي است كه اغلب به دليل محبوبيت جواهرات فيروزه اي ناواجو به عنوان "سنگ زندگي" شناخته مي شود، اين سنگ داراي تاريخ طولاني و بسيار جذابي در طي قرن ها و تمدن هاي باستاني گوناگون در سراسر جنوب غربي است. امروزه فيروزه  اصل به دليل نادر بودن و زيبايي خاص آن، و در برخي موارد نيز اهميت تاريخي آن، بسيار ارزشمند است.

1.       مقدمه اي بر فيروزه

قبل از اينكه ما در مورد تاريخ جواهرات فيروزه ناواجو به طور خاص صحبت كنيم، بايد برخي از حقايق اوليه را درباره خود اين سنگ بدانيد. آشنايي با صفات كه فيروزه اي را تعريف مي كنند، به ناچار به شما كمك مي كند تا تصور و درك خود را از اينكه چرا مردم ناواجو زمان زيادي را براي پيدا كردن آن صرف كرده اند و چه چيز به جذاب تر شدن اين سنگ كمك كرده است و اينكه چرا فيروزه تا كنون تقريبا همه فرهنگ ها مورد احترام قرار گرفته است.

فيروزه تنها ماده معدني جاندار است

شايد يكي از دلايل اصلي اينكه فرهنگ هاي باستاني به مدت طولاني جذب فيروزه شده اند، قابليت تغيير رنگ اين سنگ است. در حالي كه فيروزه واقعا زنده نيست، اما رنگ آن بسته به محيط زيست، نور، گرد و غبار و اسيديته پوسته آن تغيير مي كند. اين عوامل مختلف باعث عرفاني كردن اين سنگ شده است و باعث ايجاد حس و درك خوبي در انسان مي شود. در كنار جذابيت موجود در بين مردم ناواجو، اين توانايي تغيير رنگ، فيروزه را براي استفاده در الهيات، نبوت و پيش بيني آينده بسيار مناسب ساخته است. تغييرات رنگ جواهرات فيروزه اي ناواجو نيز براي سنجش سلامتي و رفاه مصرف كننده و همچنين براي بازگرداندن انرژي حياتي در صورت نياز مورد استفاده قرار گرفت.

زيبايي طبيعي فيروزه

در حالي كه رنگ شناخته شده ترين فيروزه رنگ سنتي سبز آبي تيره است، رنگ هاي مختلف ديگري از جمله سفيد، آبي پودري، آبي آسماني و سبز مايل به زرد نيز از اين وجود دارد. اين رنگ ها بخصوص براي بوميان آمريكايي بسيار جذاب بود زيرا اين رنگ ها شامل آبي، سبز، سياه و سفيد، سفيد و گاهي قهوه اي رنگ هايي است كه رنگ طبيعي جهان را به نمايش مي گذارند.

بافت و ظاهر فيروزه نيز مي تواند بسته به رسوبات مس و آلومينيوم آن متفاوت باشد. اين يكي از چيزهاي عالي در مورد طلا و جواهر فيروزه ناواجو اين موضوع است كه هر قطعه كاملا منحصر به فرد است، داراي يك منشا تاريخي منحصر به فردي هستند. سنگ هاي بسيار كمي در دنيا وجود دارد كه داراي چنين تصورات و عقايد عرفاني قوي باشند.

نماد شهرت و ثروت

طلسمي براي پادشاهان، محافظي براي جنگجويان، و ابزاري براي جادوگران، فيروزه را به عنوان ابزاري پر كاربرد براي استفاده در تالارهاي سلطنتي و قبرها تبديل كرد، مخصوصا در ميان مردم مصر باستان. هنگامي كه شيء بسيار خيره كننده است و يافتن آن نادر است - به عنوان مثال طلا و يا الماس - مردم به طور طبيعي به آن تمايل  پيدا مي كنند. مردم ناواجو نيز به همين دليل به فيروزه به عنوان ارز و وثيقه توجه مي كردند.

فيروزه يك نماد پايدار براي نعمت، ثروت، قدرت و شان است و مردم نيز به طور طبيعي به استفاده از آن تمايل دارند. امروزه محبوبيت جواهرات فيروزه اي ناواجو در ميان جواهرات و هوادارن دنياي مد، شهادت واضح و روشن از طول عمر آن در فرهنگ هاي مختلف در تمام دوران است. طرح هاي شيك و منحصر به فرد جواهرات Navajo هرگز از سبك خود را از دست نمي دهند، و تنها در حال تبديل شدن به جواهرات مطلوب تر (بدون اشاره به ارزش ان)، و كمياب در طول تاريخ هستند.

2.      فيروزه در فرهنگ ناواجو

اكنون كه شما درك درستي از طبيعت فريبنده فيروزه در ميان مردم در طول تاريخ پي برديد، زمان آن رسيده است كه نگاهي به اهميت آن براي مردمان ناواجو در جنوب غربي ايالات متحده بياندازيد. همانطور كه در مورد ادغام اين سنگ با مراسم، آيين ها و زندگي روزمره به طور كلي ياد مي گيريد، بهتر خواهيد فهميد كه چرا استفاده از آن در جواهرات پيشرفت طبيعي و اجتناب ناپذير داشته است.

استفاده از فيروزه اي براي سلامتي و سرزندگي

در ساده ترين حالت، فيروزه براي دارنده ان شانس خوبي را به همراه مي آورد. فيروزه انرژي هاي بد و شياطين را از آدم دور نگه مي دارد به همين دليل است كه مردم ناواجو آويز هايي اين سنگ را خانه ها و يا قبر هاي خود نگه داري مي كنند. جنگجويان نيز از آن براي پيروزي در مبارزه و اطمينان از حفاظت اين سنگ از جانشان در جنگ ها با خود حمل مي كنند. شكارچيان نيز آن را در سفرهاي خود را براي ترويج شانس و افزايش  ايمني به همراه دارند. مردمان قبايل آن را به عنوان هديه و يا نمادهاي خويشاوندي به يكديگر ارائه مي دهند.

درك چگونگي تاثير فيروزه در زندگي روزمره شما را به استفاده از جواهرات فيروزه اي ترغيب خواهد كرد، زينت دادن بدن با اين سنگ مقدس يك راه راحت و جذاب براي استفاده از قدرت جادويي اين سنگ است. به طور خلاصه، طلا و جواهر فيروزه ناواجو وسيله اي است براي برقراري ارتباط با ماورا سنگ، به جاي استفاده از آن صرفا به عنوان وسيله اي براي مد است.

فيروزه اي در مراسم و جشن ها

بيشتر از يك جذابيت آن براي خوش شانسي، فيروزه اي واقعا در بين مردم ناواجو داراي تقدس بالايي است. در برخي از افسانه هاي بومي آمريكايي، گفته شده است كه وقتي آسمان پس از خشكسالي طولاني باز شد و باران باريد، اشك مردم به زمين فرو ريخت و فيروزه اي شكل گرفت. اين سنگ در بسياري از مراسم هاي معنوي مورد توجه بوده است. به عنوان مثال، يك قطعه از فيروزه اي را به درون يك رودخانه مي ريزند و براي خداي باران ها نماز مي خوانند.

اتصالات افسانه هاي فيروزه و باران در اينجا متوقف نمي شود. مردم قبايا از چوبي كه به آن فيروزه متصل شده است براي يافتن آب استفاده مي كند، كه اين كار يك عمل بحراني در آب و هواي كويري جنوب غربي است. هنگام دعا كردن براي ارواح باد، آنها مي توانند از درون قطعه هاي از فيروزه اي به هوا برسند و فرض بر اين است كه ارواح باد به دنبال اين سنگ هستند.

Estsanatlehi، الهه ناواجو است كه به طور گسترده اي براي برجسته سازي خود از فيروزه استفاده مي كند و در افسانه ها بسيار شناخته شده است. در ابتدا او خودش از فيروزه بود و لباسش بافته شده از فيروزه و جواهراتش از فيروزه، و در يك خانه فيروزه اي در افق غرب زندگي مي كرد. امروزه زنان جوان ناواجو در مراسم عروسي به همان شكل لباس مي پوشند و در قبيله آهنگ هايي را مي خوانند كه گفته مي شود آوازي براي صدا زدن اين الهه است تا او به سمت سپيده دم برود و آنها بتوانند او را مشاهده نمايند.

حفط ارزش ها با پوشيدن جواهرات معتبر ناواجو

نمونه هاي بي شماري ديگر از استفاده مردم ناواجو از فيروزه در مراسم مذهبي وجود دارد. بسياري از مراسم كه قرنها قبل انجام شده است امروزه به فرهنگ ناواجو مربوط مي شوند. فهميدن چگونگي تقدس فيروزه براي مردم ناواجو زمينه روشنتري را براي تشخيص جواهرات فيروزه اي ناواجو اصلي و جعلي از يكديگر و ساير ابزارهاي فرهنگي را فراهم مي كند.

علاوه بر به حداقل رسيدن آداب و رسوم در نسلهاي متوالي، تكنيك ها و تلاش هاي خستگي ناپذير كه منجر به ايجاد جواهرات مدرن ناواجو امروزي مي شود، جواهرات جعلي و فيروزه اي نيز داراي اعتقادات مقدسي مي شود و آن را اساسا به يك طرح سريع و غني تبديل مي كند. هنگامي كه شما از طلا و جواهر فيروزه اي ناواجو پشتيباني مي كنيد، مي توانيد احساس خوشايندي را در خود داشته باشيد زيرا شما براي حفظ ارزش ها و اعتقادات مذهبي و تاريخچه اصل و اين صنعت مقدس كمك بسياري را كرده ايد.

ادامه دارد....

 

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع: نجوم
[ ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ ] [ ۰۸:۱۲:۴۶ ] [ نسرين معين ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی