akhbarmohandesi
به روزترين اخبار نظام مهندسي

 

چگونه مي توان راه اندازي فست فود يا يك رستوران را انجام داد؟ با تحمل مشكلات، داشتن پشتكار و داشتن خلاقيتي پايان ناپذير!!

شايد در شهر شما بيش از صدها رستوران وجود داشته باشد يا صدها نفر به راه اندازي فست فود اقدام كرده اند و اين تعداد زياد به معني آن است كه مردم گزينه هاي زيادي براي انتخاب پيش رو دارند. آن ها زماني كه مي خواهند بيرون از خانه غذا بخورند، بايد از بين رستوران هاي موجود يكي را انتخاب كنند و مطمئنا معيارهاي زيادي را براي انتخاب خود در نظر خواهند گرفت.

تجهيزات فست فود

پس شما به عنوان فردي كه صاحب رستوران است چه كاري مي توانيد انجام دهيد كه رستوران شما در صدر انتخاب ها قرار بگيرد؟ چگونه مي توانيد مردم را تشويق كنيد تا به رستوران شما بيايند؟

براي دانستن جواب سوالات بالا ادامه مطلب را بخوانيد. در ادامه ما ۷۵ ايده را به شما معرفي مي كنيم كه با به كار گرفتن آن ها مشتريان شما تمايل پيدا مي كنند تا دوباره و دوباره به رستوران شما بيايند.

  • از مواد غذايي تازه استفاده كنيد. اين روزها مشتريان بيش تر در مورد موادي كه غذاي آن ها از آن تهيه مي شود كنجكاو هستند. هر چه مشتري شما بيش تر در مورد تازه بودن موادي كه شما استفاده مي كنيد مطمئن باش، بيش تر انگيزه پيدا مي كند كه به رستوران شما بيايد.
  • به سرآشپزهاي خود اهميت دهيد. سعي كنيد سرآشپزهاي شما دليل اصلي جذابيت رستوران شما باشند. تا جايي كه مي توانيد دست آن ها را در تنوع دادن به غذاها و منوي رستوران باز بگذاريد. اين كار باعث مي شود تا مردم در هر بار مراجعه به رستوران غذايي جديد در منو ببينند.
  • ايده هاي خود را در مقياس هاي كوچك امتحان كنيد. اگر هنوز آمادگي لازم براي عملي كردن ايده جديد خود را در مقياسي وسيع در رستوران نداريد اما مي خواهيد ميزان كارآمدي ايده خود را بسنجيد، مي توانيد در بخش كوچكي از رستورن خود را آن را به كار بگيريد و ميزان استقبال مشتريان را بررسي كنيد.
  • از سرآشپزهاي مختلف استفاده كنيد. مي توانيد هر ماه يك سرآشپز جديد را براي چند روزي دعوت كنيد و به اين صورت مشتريان را تشويق كنيد تا به رستوران شما بيايند.
  • با ديگر رستوران ها همكاري كنيد. سعي كنيد با ديگر رستوران هايي كه در محدوده شما قرار دارند رابطه همكاري داشته باشيد. چرا كه با اين كار مي توانيد طيف وسيع و مختلفي از مشتريان را جذب كنيد.
  • مشتريان را با سرآشپزهاي آشنا كنيد. مي توانيد گاهي برنامه اي در رستوران خود برگزار كنيد كه مردم از نزديك با سرآشپزهاي شما آشنا شوند و سرآشپزها به صورت خصوصي تنها براي تعدادي از مشتريان در محيطي جداگانه آشپزي كنند. اين كه مشتريان شما احساس كنند مشتري خصوصي سرآشپز شما هستند، تجربه كم نظيري براي آن ها خواهد بود.
  • فضاها را در كنار هم به كار بگيريد. برخي از بخش هاي رستوران در روز بيش تر مورد پسند مشتريان براي نسشتن هستند و برخي ديگر با توجه به نور پردازي شما در شب بيش تر مورد توجه قرار مي گيرند. سعي كنيد فضاي خود را طوري طراحي كنيد كه مشتريان در همه جا احساس راحتي داشته باشند.
  • از حيوانات در طراحي فضاي رستوران كمك بگيريد. مي توانيد در طراحي فضاي رستوران خود از آكواريوم يا ديگر نوع حيوانات استفاده كنيد. شما حتي مي توانيد تمركز خود را بر گونه خاصي از حيوانات قرار دهيد و به اين صورت مشتريان شما علاقه مند هستند تا از اين ايده شما در طراحي نيز لذت ببرند.
  • نوشيدني هاي خود را تنوع بدهيد. درست است كه تمركز اصلي رستوران بر ارائه غذاهاي متنوع است اما مشتريان در كنار غذا نوشيدني نيز سفارش مي دهند. سعي كنيد منوي نوشيدني شما متنوع و با طعم هاي جديد طراحي شود.
  • نوشيدني هاي بدون قند و بيرون بر داشته باشيد. ميت وانيد تعدادي از نوشيدني هاي خود را در منويي جداگانه و به نحوي ارائه دهيد كه مشتريان در هنگام رفتن از رستوران آن ها سفارش بدهندو همراه خود ببرند.
  • محلي جداگانه براي صرف نوشيدني داشته باشيد. برخي رستوران ها در عقب رستوران محلي طراحي مي كنند كه مشتريان در آن جا فقط مي توانند نوشيدني سفارش دهند. شما حتي مي توانيد در ورودي رستوران خود چنين مكاني داشته باشيد.
  • مكاني براي تجربه نوشيدني هاي جديد طراحي كنيد. غذا خوردن و نوشيدن يك نوشيدني خوب در بيرون از خانه يك تجربه لذت بخش است. شما مي توانيد با خلاقيتي كوچك آن را براي مشتريان خود لذت بخش تر كنيد. گزينه اي در منوي نوشيدني هاي خود قرار دهيد كه با استفاده از آن مشتريان بتوانند تركيب نوشيدني خود را انتخاب كنند.
  • نوشيدني سلف سرويس ارائه دهيد. مي توانيد با يك برانامه و طرح درست اين امكان را براي مشتريان ود فراهم كنيد كه خودشان نوشيدني خودشان را تهيه كنند و از ان كار لذت ببرند.
  • از فرهنگ ها و نشانه هاي عامه پسند در فضاي رستوران استفاده كنيد. مي توانيد از مواردي كه مربوط به تاريخ و فرهنگ مردم منطقه شما هستند و فكر مي كنيد براي مشتريان جذابند در طراحي فضاي رستوران خود استفاده كنيد.
  • از نشانه هاي افراد سرشناس و محبوب در تاريخ شهر و كشور خود در رستوران خود استفاده كنيد. شما حتي مي توانيد بخش هايي از رستوران را متناسب با عناصر مربوط به يك چهره تاريخي طراحي كنيد.
  • از نور استفاده بهينه داشته باشيد. در طراحي فضاي رستوران خود از نور درست و مناسب استفاده كنيد. شما حتي مي توانيد از سنسورهاي نوري در رستوران استفاده نماييد و يافتن آن سنسورها و روشن كردن چراغ ها توسط آن ها براي مشتريان جذاب خواهد بود.
  • مشتريان خود را به دنيايي جديد ببريد. يكي از رستوران هاي معروف آمريكايي طراحي فضاي رستوران را با مارپيچ ها و راهارو هاي خاصي انجام داده استو هم چنين گارسن ها با لباس هاي ويژه نه تنها غذا را سرو مي كنند، بلكه تردستي هاي كوچك و زيبايي نيز در حين سرو غذا به نمايش مي گذارند.
  • به مشتريان خود ماموريت بدهيد. در هنگام ورود مشتري به رستوران، مي توانيد او را با يك چالش مواجه كنيد. يكي از رستوران هاي شناخته شده به مشتريان خود ماموريت جاسوسي مي دهد و آن ها مجبور هستند براي برخي كارها كلمه رمز را بيابند و تشويق مي شوند تا ماموريت خود را به پايان برسانند.
  • غذاهايي ارائه دهيد كه ريشه در فرهنگ و تاريخ شما داشته باشند. اين كه مواد غذااي شما تازه باشد خيلي خوب است، اما سعي كنيد در آماده كردن غذا نيز خلاقيت داشته باشيد. غذاهاي اصيل مربوط به فرهنگ منطقه را نيز در منو بگنجانيد.
  • از مناظر اطراف خود استفاده كنيد. اگر رستوران شما در منطقه است كه ميت وان از مناظر اطراف براي جذابيت استفاده كرد، حتما از اين گزينه براي جذب بيش تر مشتريان استفاده كنيد. حتي ممكن است خياباني در مقابل شما باشد كه مردم به آن رفت و آمد مي كنند و شما با چينش درست ميزها بتوانيد به مشتريان اين امكان را بدهيد تا در هنگام صرف غذا شاهد جريان پر تكاپوي زندگي در آن سوي ديوارهاي رستوران شما باشند.
  • اجازه بدهيد مشتريان برخي نوشيدني ها را در ظرف مناسب بريزند. برخي نوشيدني ها روش خاصي براي ريختن داخل ظرف دارند. مثلا تزيين قهوه مهارت خاصي مي خواهد. گاهي اين شانس را به مشتريان خود بدهيد تا مهارت خود را در اين گونه كارها به چالش بكشند. حتي مي توانيد از اين كار به عنوان يك مسابقه و رقابت استفاده كنيد و براي برنده امتيازات ويژه اي در سفارش غذاي رستوران قائل شويد.
  • غذاي رستوران را براي مشتريان بيرون هم بفرستيد. مي توانيد گاهي اوقات و در برخي روزها و مناسبات امكان سفارش غذاي بيرون بر داشته باشيد. حتي مي توانيد در صورت امكان غذا را با پيك مخصوص براي مشتريان ارسال كنيد. اين كار به جذب مشتري كمك بسياري خواهد كرد.
  • اجازه بدهيد مشتريان غذاي خود را آماده كنند. داشتن اين امكان كه مشتري بتواند همه و يا بخشي از غذاي خود را آماده كند، واقعا به جذب مشتري كمك شاياني مي كند. مشتري مستقيما در روند آماده كردن غذاي خود مشاركت مي كند و از اين كار لذت مي برد. هم چنين صرف غذا نيز براي وي لذت بخش تر خواهد بود. شما مي توانيد برخي از غذاهاي منوي خود را با اين روش به مشتريان پيشنهاد بدهيد. اين روشي است كه بسياري رستوران هاي معروف و حتي فست فودها از آن به خوبي بهره مي گيرند.
  • مكان هاي مختلف را در يك جا  جمع كنيد. اگر رستوران شما داراي دو طبقه يا بيش تر است مي توانيد هر طبقه را به يك نوع خوراك اختصاص دهيد. شما حتي مي توانيد در يك فضاي مناسب و با استفاده از ديوارهاي موقت و فضابندي درست، هر بخش را براي نوع خاصي از غذاها طراحي كنيد. مثلا در يك طبقه يا بخش فقط نواع ساندويچ و پيتزا و در بخش ديگر غذاهاي ديگر را به مشتريان خود عرضه كنيد.
  • از تاريخچه منطقه و ساختمان رستوران استقاده كنيد. ممكن است ساختماني كه شما در حال حاضر از آن به عنوان رستوران استفاده مي كنيد، پيش از اين كاربري متفاوتي داشته است. اگر كاربري و تاريخچه آن براي مشتريان جذابيت دارد، حتما از آن براي جذاب تر كردن رستوران خود استفاده كنيد. حتي اين امكان وجود دارد كه ساختمان رستوران شما در منطقه اي باشد كه از نظر تاريخي ارزش خاصي داشته باشد. هرگونه اطلاعات مربوط به آن را به نحوي در فضابندي رستوران استفاده كنيد و از اين عوامل به نحوي استفاده كنيد كه براي مشتريان شما جذابيت داشته باشد.

 

 

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع: نجوم
[ ۱ مهر ۱۳۹۷ ] [ ۰۲:۰۶:۵۶ ] [ نسرين معين ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی