akhbarmohandesi
به روزترين اخبار نظام مهندسي

۸ نوع همبرگر محبوب و خوش مزه

در اين مطلب سعي داريم ۸ نوع همبرگر محبوب و خوش مزه و كه براي سلامتي شما مفيد است و ميتوانيد در كنار رژيم غذايي خود از آن ها استفاده كنيم را معرفي نماييم.

آيا شما از آن دسته افرادي هستيد كه همبرگر را از برنامه غذايي خود حذف كرده ايد چرا كه فكر مي كنيد در رژيم لاغري جايي براي همبرگر وجود ندارد. بايد به شما بگوييم كه وقت آن رسيده است كه همبرگرهاي خوش مزه را به برنامه غذايي خود بازگردانيد.

همبرگرها اگر با مواد خوب و به شيوه درست تهيه شوند ارزش تغذيه اي خوبي دارند و مي توانند مانند ساير غذاها مورد استفاده قرار بگيرند. بيش تر مردم همبرگر را با گوشت تهيه مي كنند.

8 نوع همبرگر محبوب و خوش مزه

8 نوع همبرگر محبوب و خوش مزه

در اين مطلب ما چند نوع مختلف از همبرگرها را به شما معرفي مي كنيم كه با مواد مختلف تهيه مي شوند و طعم بسيار خوب و دلپذيري دارند. اين همبرگرها را مي توان در خانه تهيه نمود. هم چنين كساني كه در كار فست فود و رستوران هستند نيز مي توانند از اين همبرگرها براي تنوع بخشيدن به منوي خود و پاسخ گويي به نيازها و سلايق مختلف مشتريان استفاده نمايند. پس با ما همراه باشيد تا شما را با اين همبرگرهاي لذيذ بيش تر آشنا كنيم.

همبرگرها در ساده ترين شكل خود يك قطعه نسبتا ضخيم گوشت هستند كه همراه با مخلفاتي مانند كاهو و گوجه و سس، در ميان دو قطعه نان گرد قرار مي گيرند. در بهترين حالت آن قطعه گوشت گرد به خوبي پخته مي شود و در ميان نان همراه با مخلفاتي چون گوجه، كاهو و پياز تهيه مي شود. اما همبرگرهايي كه به خوبي تهيه نمي شوند، گوشت آن ها چرب است و با سس هاي پركالري همراه با بيكن آماده مي شوند.

از نظر ما همبرگرها مي توانند غذاي سالمي باشند مخصوصا اگر شما در هنگام تهيه مواد اوليه و مخلفاتي كه در ساندويچ به كار مي بريد، دقت لازم را داشته باشيد. از طرفي اين را هم مي دانيم كه تهيه مواد اوليه و انتخاب نوع همبرگر به دليل تنوع موجود ممكن است انتخاب را براي شما سخت كند. بهتر است بدانيد كه ما نمي توانيم به شما بگوييم كه همبرگرهاي گياهي كه در فست فودها تهيه مي شوند بهتر هستند يا همبرگرهاي گوشتي، اما اگر همه چيز را به صورت برابر و يكسان و در نظر بگيريم، شما مي توانيد براي انتخاب همبرگر تنها به گزينه مفيد و سالم بودن آن توجه كنيد و همبرگر مورد نظر خود را انتخاب كنيد. در ادامه شما را با چند نوع همبرگر خوش مزه، محبوب و سالم آشنا مي كنيم.

۱-   همبرگر تهيه شده از گوشت گوساله

يك همبرگر تهيه شده از گوشت چرخ كرده گوساله مي تواند يك وعده غذايي سرشار از پروتئين و مغذي باشد. گوشت گوساله داراي ويتامين ب۱۲ است كه براي توليد گلبول هاي قرمز و تامين انرژي مورد نياز بدن لازم است. يكي از دللايلي كه اين نوع همبرگر از نظر تغذيه خيلي سالم به نظر نمي رسد، نحوه تهيه آن است. كمتر مي توان همبرگر تهيه شده از گوشت گوساله را پيدا كرد كه چربي آن كم باشد و با روش درستي نيز پخته و تهيه شده باشد. نوع تغذيه گوساله اي كه از گوشت او براي همبرگر استفاده مي شود نيز بسيار مهم است. بهترين گوشت براي اين نوع همبرگر گوشتي است كه گوساله آن تنها از گياهان تغذيه كرده باشد.

۲-   همبرگر تهيه شده از گوشت گوزن

اين نوع همبرگر را مي توان سالم تر از همبرگر تهيه شده از گوشت گوساله دانست، چرا كه ميزان چربي آن بسيار كمتر است. يك همبرگر ۹۰ گرمي تهيه شده از گوشت گوساله داراي ۱۸۲ كيلوكالري و ۹ گرم چربي است، در حالي كه همين همبرگر با همين وزن اگر با گوشت گوزن تهيه شود تنها ۱۳۳ كيلوكالري و ۳ گرم چربي خواهد داشت.

۳-   همبرگر تهيه شده از قارچ

اين نوع همبرگرها با استفاده از قارچ هاي بزرگ خوراكي تهيه مي شوند. اين نوع قارچ ها بافتي مانند گوشت دارند و بسيار خوش مزه هستند. در تهيه اين نوع همبرگرها معمولا از پنير بر روي قارچ استفاده مي شود و از آن جا كه پنير موزارلا نسبت به ساير پنيرها چربي كمتري دارد، پس بهتر است كه در سانديچ همبرگر تهيه شده از قارچ از پنير موزارلا استفاده كنيم.

۴-   همبرگر تهيه شده از گوشت بوقلمون

همبرگرهاي تهيه شده از گوشت بوقلمون نسبت به همبرگرهاي تهيه شده از گوشت گوساله بسيار كم چربي تر و كم كالري تر هستند. اما نكته اي كه وجود دارد اين است كه براي داشتن همبرگري سالم تر بايد از گوشت سينه بوقلمون استفاده شود. در غير اين صورت همبرگر بوقلمون تفاوتي با همبرگر معمولي ندارد چرا كه ممكن است در تهيه آن از همه قسمت هاي بدن پرنده كه داراي چربي هم هستند استفاده شده باشد.

براي آن كه ساندويچ همبرگر بوقلمون شما سالم تر باشد مي توانيد آن را فقط با يك نيمه نان بخوريد يا حتي به جاي نان از برگ هاي كاهو استفاده نماييد. متخصصان تغذيه اضافه كردن كاهو و گوجه فرنگي را براي دريافت فييبر بيش تر از غذا، پيشنهاد مي دهند.

۵-   همبرگر تهيه شده از سبزيجات

همبرگرهاي سبزيجات واقعا براي سلامتي مفيد هستند چرا كه داراي اسيدهاي آمينه هستند. هم چنين به نوعي ضد سرطان هم محسوب مي شوند، چرا كهع مواد سرطان زا در واقع در گوشتي توليد مي شوند كه با حرارت زياد پخته و سرخ مي شود. البته اين نوع همبرگرها را نمي توان بهترين نوع همبرگر به شمار آورد چرا كه برخي از آن ها درست به اندازه همبرگرهاي معمولي داراي كالري هستند. علاوه بر اين كه برخي از اين همبرگرها بسيار بزرگ و داراي مقادير فراواني روغن و نمك هستند.

۶-   همبرگر تهيه شده از گوشت گاو

اين نوع همبرگر از گوشت نوعي گاو وحشي امريكايي يا بوفالو تهيه مي شود و شباهت بسياري نيز به همبرگر تهيه شده از گوشت گوساله دارد. اما ارزش تغذيه اي آ« از گوشت گوساله بيشتر است. همبرگر گوشت گوساله داراي ۱۰ گرم چربي است اما همبرگر تهيه شده از گوشت بوفالو داراي ۲ گرم چربي و ۲۴ گرم پروتئين است.

۷-   همبرگر تهيه شده از ماهي

اين نوع همبرگر معمولا با استفاده از گوشت ماهي سالمون تهيه مي شود. اين نوع همبرگر دقيقا همان چيزي است كه معمولا پزشكان به بيماران خود توصيه مي كنند. اين همبرگر سرشار از امگا ۳ است، همان اسيد چربي كه براي سلامتي قلب و عروق بدن بسيار مفيد است.

۸-   همبرگرتهيه شده از لوبياي سياه

اين نوع همبرگر گياهي را از ساير همبرگرهاي گياهي جدا كرديم، چرا كه لوبياي سياه ارزش تغذيه اي بسيار بالايي دارد. از نظر تغذيه اي، همبرگر تهيه شده از لوبياي سياه هرآن چه را بدن شما نياز دارد تا از يك ساندويچ همبرگر دريافت كند، دارا است. يك . نيم پيمانه لوبياي سياه داراي ۸ گرم پروتئين و ۵/۷ گرم فيبر است و كالري بسيار كمي دارد و چربي آن نيز كاملا به اندازه و استاندارد است. هم چنين منبع خوبي از آنتي اكسيدان ها محسوب مي شود. همبرگرهاي تهيه شده از لوبياي سياه واقعا عالي هستند. اما مانند ساير همبرگرهاي گياهي، در هنگام سفارش آن ها مطمئن شويد كه از نمك فراوان در روند تهيه همبرگر استفاده نشود.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع: نجوم
[ ۲۸ مهر ۱۳۹۷ ] [ ۰۲:۳۰:۰۳ ] [ نسرين معين ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی