akhbarmohandesi
به روزترين اخبار نظام مهندسي


زماني كه‌اين نقص‌ پيدايش مي نمايد نميتوان از كنار قاطر و پف به آساني گذر كرد , زيرا اين انسداد منجر كاهش اكسيژن خون ميگردد . انقطاع تنفس با عوارضي نظير فشار خون بالا و بيماري هاي قلبي و مغزي در رابطه است و بايستي مورد بررسي و معالجه قرار بگيرد .

در بالا خوب تر است عوامل و رفتارهايي كه سبب تشديد الاغ و پف مي گردند را شناسايي كرده و در جهت رفع آن ها مبادرت فرماييد .

به پشت خوابيدن

وقتي كه به پشت مي خوابيد , گويش در دهن آويزان ما‌نده و به عقب مايل ميشود و فضايي از حلق را مي بندد . اين قضيه سبب توليد صداي قاطر و پف مي‌شود . در واقع هنگامي كه انسدادي در مجاري هوايي فوقاني ساخت مي‌شود , بافت اين مجاري با عبور هوا در حين خواب به لرزش در ميايد و صداي قاطر و پف توليد مي‌شود .

براي رويارويي با پيدايش اين صداها خوب تر است به پهلو بخوابيد . براي جلوگيري خوب تر است يكي توپ يا اين كه هر شي محكم و گردي در كش شلوارتان قرار دهيد تا بازدارنده از برگشتن و به پشت خوابيدن تان شود . در صورتيكه قاطر و پف شديد داريد كه با اين ترفندها برطرف نميشود و با خستگي هاي روزمره همراه است حتما به كارشناس گوش , حلق و بيني رجوع‌كنيد . ممكن است شما در گير ايراد آپنه خواب ميباشيد . اين ايراد يك بيماري تنفسي به حساب آورده مي شود كه عارضه ها دور از شوخي روي سالمي تن دارااست .

خوابيدن با بيني كيپ

در حالتي‌كه به هر عاملي بيني تان كيپ شده باشد , بيشتر الاغ و پف خواهيد كرد , زيرا در‌حالتي كه رخنه‌ هاي بيني گرفته شده باشد , فعاليت دم مي بايست با اقتدار بيشتري صورت پذيرد . در‌اين حالت هم بافت هاي مجاري هوايي به لرزه در ميايد و بنابراين هم صداي الاغ و پف تشديد مي گردد .

خوب تر است گذشته از خواب حتما بيني تان را شستشو دهيد . استفاده از سرم شستشو يا اين كه قطره هاي بيني گذشته از خواب منجر گشوده شدن رخنه‌ هاي بيني شده و شيوه عبور هوا هموار مي‌شود .

گرم كردن بيشتراز ميزان اتاق خواب

گرماي فراوان محيط روي مخاط بيني تاثير داشته و سبب ساخت انسداد بيني مي‌شود . خوب تر است در اتاقي بخوابيد كه هواي نسبتا خنك و مرطوبي داشته باشد , زيرا كم آبي هوا هم مي تواند دليلي براي پيدايش مشكلات تنفسي و الاغ و پف شود .

فارغ از بالشت خوابيدن

خوابيدن سواي بالش كه رمز فراتر از تن قرار نمي گيرد منجر به عقب برگشتن گويش ميگردد . در‌اين حالت هم مجاري تنفسي مبتلا انسداد شده و مورد قاطر و پف ساخت ميشود . خوب تر است سرتان فراتر از تن تان قرار گيرد و از بالشت قابل قبولي استفاده نماييد .

پرخوري در وعده شام

پرخوري يا اين كه تناول كردن شام سنگين وزن و چرب سبب تشديد الاغ و پف ميگردد . علاوه براين مصرف الكل هم خلل را بيشتر مي نمايد . الكل سبب ساز شل شدن بافت كام شده و توليد لرزش مي نمايد . شايسته ترين كار اين است كه شب ها شام سبكي ميل فرماييد و هيچ زمان نوشيدني هاي الكلي مصرف نكنيد .

مصرف قرص خواب

قرص هاي خواب سبب ساز تشديد قاطر و پف مي‌شوند , زيرا سبب توليد خواب عميق تري ميگردند . براي پيشگيري از تشديد اين موقعيت خوبتر است از مصرف قرص هاي خواب آور بپرهيزيد . در شرايطي‌كه از اختلالات خواب و بي خوابي سختي ميبيريد به جاي مصرف اين داروها , از طريق هاي ارگانيك و خانگي مثل مصرف دمنوش ها استفاده نماييد .

بيش تر وزن

طولاني تر وزن و چاقي مامان عمده بيماري هاي است . اين حالت بدني در ساخت و تشديد قاطر و پف هم تاثير دارااست , زيرا سبب كاهش قطر مجاري تنفسي شده و در عبور هوا ايراد ساخت مي نمايد . در شرايطي‌كه طولاني تر وزن داريد , به تصحيح تغذيه تان تصور كنيد . از مواد غذايي تندرست استفاده نماييد و حتما در معاش روزانه تان ورزش منظم را بگنجانيد .

سيگار كشيدن

چاقي در ساخت و تشديد قاطر و پف هم تاثير دارااست , زيرا سبب كاهش قطر مجاري تنفسي شده و در عبور هوا اختلال ساخت مي نمايد

سيگار منجر توليد التهاب در مجاري تنفسي فوقاني مي‌شود كه‌اين اين مورد هم به ورم مخاط باعث شده و الاغ و پف ساخت مي نمايد . بدون شك سيگار مضرات ديگري هم براي تن در‌پي دارااست . به اين ترتيب پيشنهاد متخصصين آن است كه مصرف سيگار را كاهش دهيد و به‌دنبال راه درستي براي ترك بي نقص آن باشيد .

تجميل الانف

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۱ تير ۱۳۹۶ ] [ ۰۳:۴۹:۳۲ ] [ نسرين معين ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی