akhbarmohandesi
به روزترين اخبار نظام مهندسي


طبق بند يك ماده هشت اين آيين‌نامه «شهرداريها بعنوان مسئول صادر شدن پروانه و كنترل و چك بر اجراي ساختمان و كارها شهرسازي در محدوده و حريم شهرها» معرفي شده‌اند و ارگان نظام مهندسي هيچ اختياري در زمينه‌ي چك بر ساخت ساختمانها نخواهد داشت . سر گروهي اداره نظام مهندسي در اين خصوص و با اعتراض بمصوبه كميسيون زيربنايي دولت در رابطه آيين‌ طومار كنترل ساختمان اعلام كرد : بدستور وزير راه و روش و شهرسازي اداره نظام مهندسي از چرخه صادر شدن پروانه ساختماني تا پايانكار حذف شويد .
فرج‌الله رجبي در اين‌ مورد اظهار داشت : براي پيش‌ نويس آيين‌ طومار كنترل ساختمان نشست هاي متعددي با مسئولين ارشد وزارت رويه و شهرسازي برگزار كرديم و در نهايت به يك نوشته مشترك رسيديم و صورت گرد هم آيي ‌اي تنظيم شويد كه اين صورت گردهمايي در وزارت رويكرد و شهرسازي موجود هست .
رجبي ادامه اعطا كرد : لذا با گذشت كم خيس از ۱ سال از تنظيم اين صورت گرد‌همايي و تأييد وزارت خط مش و شهرسازي يك باره متوجه شديم كه اين نوشته در باب توافق از سوي مقامعالي وزارت منش و شهرسازي تكذيب و اداره نظام مهندسي از كنترل ساختمان كه بخشي از وظايف اصلي آن است حذف ميشود .
او با تأكيد بر اين كه چك بر عملكرد عوامل فني ساختمان و تنظيم ارتباط عوامل رشته ‌اي با كارفرما جزء وظايف اصلي اين اداره است و با صراحت ضابطه به آن اشاره كرده ‌است , افزود : حذف اداره نظام مهندسي را از طريق ضابطه پي گيري خواهيم كرد , وزارت راه و روش و شهرسازي بايد اين آيين ‌نامه‌ را پس بگيرد و مجدداً اصلاحات را روي آن انجام دهد .
سر گروهي اداره نظام مهندسي كشور افزود : طبق نص صريح ضابطه , اداره نظام مهندسي وظيفه تنظيم ارتباط در ميان صاحبان فن مهندسي و كارفرمايان را داراست و اين وظيفه را با هيچ گروهي تقسيم نميكند .
۲ آيين‌ طومار در مغايرت نيز
آيين ‌نامه‌ اي كه اكنون در كميسيون زيربنايي دولت مهيا ورود به كميسيون اصلي دولت براي تصويب است , ضد‌و‌نقيض آيين ‌نامه اجرايي ضابطه نظام مهندسي و كنترل ساختمان است كه در بهمن‌ماه سال هفتاد و پنج تصويب شده‌است . در ماده دو آيين ‌نامه تصويب شده سال هفتاد و پنج آمده‌ است :
«اشتغال افراد حقيقي و حقوقي براي كارها طراحي , محاسبه , تحليل , اجرا و ساير سرويس ها فني در بخشهاي مهندسي ساختمان در محلهايي كه تا‌ به اكنون در اجراي قوانين قبلي بوسيله وزارت خانه‌ هاي مسكن و شهرسازي و كشور تعيين و اعلام شده و نيز چنين در شهرها و شهرستانها و محلهايي كه بوسيله‌ وزارت مسكن و شهرسازي با كسب الزامي است . »

آزمون نظام مهندسي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ ] [ ۰۳:۴۰:۰۳ ] [ نسرين معين ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی